Vilkår for køb af gavekort hos:
Conrads
Søndergade 14 E
7100 Vejle
CVR: 28616376
Email: kontor@conrads.dk
Telefon: 4575720122
Indledning
Nedenstående vilkår gælder i samme øjeblik du åbner bestillingssiden hos os, eller når bestillingssiden indlæses i baggrunden.
Når du foretager køb online eller via telefon/e-mail hos os, indsamles der oplysninger om dig, som anvendes til at administrere vores bestillinger i almindelighed. Ligeledes kan vi såfremt du giver særskilt tilsagn, opsamle data til benyttelse i vores markedsføring.
Vi er dataansvarlige for dine persondata, når du foretager bestilling/ køb hos os, uanset om du bestiller online eller via telefon eller e-mail.
Ønsker du ikke, at dine persondata indsamles og benyttes, kan vi ikke garantere, at vi er i stand til at modtage din bestilling/køb.
Vi gør opmærksom på, at vi løbende kan ændre vilkår, som gælder for denne bestillingsservice.
Dette kan f.eks. skyldes ændrede lovkrav eller ændringer i den bestillingsservice, vi benytter.
Ændringer grundet nye funktioner i denne bestillingsservice eller ændringer, der skyldes lovmæssige årsager, træder i kraft øjeblikkeligt.
Hvis du ikke accepterer disse vilkår for denne bestillingsservice, skal du stoppe brugen af servicen.
Herunder kan du læse mere om, hvordan vi håndterer dine personlige data.
1. Hvilke personoplysninger/data opsamler vi?
For at vi kan håndtere din bestilling/køb indsamles følgende persondata om dig:
• Dit navn
• Din e-mailadresse
• Dit telefonnummer/mobilnummer
• Evt. modtagers navn
• Evt. modtagers e-mailadresse
• Evt. modtagers Telefonnummer/mobilnummer
• Evt. personlige oplysninger som du angiver via fritekst
• Købs/transaktionsoplysninger
• Cookies (se mere under pkt. 7)
• Dato/tidsmæssige valg ifm. din bestilling/køb
• IP-adresse
• Server og logfiler
2. Brug og behandling af personoplysninger
Vi anvender dine personoplysninger i vores daglige administration og håndtering af bestillinger/køb. Personoplysninger bruges til at identificere dig som person tilknyttet en bestilling/køb. Således har vi mulighed for at kontakte dig vedrørende din bestilling/køb og identificere dig eller modtageren ved ankomst hos os.
Herudover kan vi anvende dine personoplysninger til lejlighedsvis at udsende feedback spørgsmål pr. e-mail og/eller SMS umiddelbart efter dit besøg hos os – og heraf også i administration af din indkommende feedback-besvarelse.
Vi kan også benytte dine personoplysninger til at danne evt. relationer mellem dine bestillinger/køb hos os. f.eks. antal bestillinger/køb du har foretaget, feedback og/eller køb du har afgivet hos os.
Såfremt du specifikt har accepteret, at vi må benytte dine data til markedsføring, kan vi lejlighedsvis udsende nyhedsbreve pr. e-mail og/eller SMS.
Denne service kan altid afmeldes såfremt dette ønskes.
3. Opbevaring og beskyttelse af persondata
Vi opbevarer dine persondata i vores bestillingssystem fra vores underleverandør med, hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Al kommunikation i forbindelse med online bestilling og brug af bestillingssystemet i almindelighed foregår krypteret via SSL/HTTPS.
Vi anonymiserer alle dine persondata, således at data blot kan anvendes til statistiske visninger, som ikke kan knyttes til identifikation af enkeltpersoner.
Dine persondata anonymiseres 5 år efter din seneste bestilling.
Persondata kan dog i nogle tilfælde opbevares i mere end 5 år. Dette kræver dog, at du specifikt har godkendt dette forhold, f.eks. i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev eller lign. Eller såfremt der er andre lovkrav, der dikterer, at vi opbevarer dine data i længere tid.
Dine personlige data er udelukkende tilgængelig for de af vores medarbejdere, som arbejder med den daglige håndtering af bestillinger/køb samt ledende medarbejdere.
4. Videregivelse og deling af persondata
Ved accept af disse vilkår giver du dit samtykke til, at vi videregiver dine personoplysninger til vores leverandør af bestillingstjenesten med hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Vi videregiver udelukkende personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere eller andre betroede virksomheder for at opretholde den løbende drift og yde den bedst mulige service.
For at optimere denne bestillingsservice indsamles data og statistik over brugeradfærd på siden disse oplysninger indsamles i samarbejde med forskellige underleverandører og bruges kun til statistiske formål og generel brugeradfærd.
5. Social media og persondata
Vi kan benytte sociale medie knapper/plugins i forbindelse med bestilling/køb hos os. Dette for at afhjælpe indtastning af personlige oplysninger såsom navn, e-mail og telefonnummer.
6. Google Analytics
Vi bruger Google Analytics til at indsamle besøgsstatistik, og i den forbindelse giver vi IP-adresser videre til Google Analytics. Google kan videregive informationerne til tredjepart, hvor loven kræver dette, eller til tredje part, som udfører opgaver for dem.
Læs mere på http://www.google.com/privacy.html.
7. Cookies / ikke personlige oplysninger
På forskellig vis indsamler vi digitale oplysninger om din bestilling/køb.
Ingen af disse oplysninger gør det muligt at spore dig som person, men alene til den computer, hvorfra du har opnået adgang.
Vi benytter cookies til at gøre din oplevelse i forbindelse med bestillinger bedre.
En cookie er en lille stump data, der gemmes i din browser, og som kun kan læses af databehandleren.
En cookie indeholder information som f.eks. dine indstillinger på computeren, indhold af en booking, interne serverdata eller andre data brugt af vores server. Cookies er ikke programmer, der kører på din maskine, men små stumper tekstdata, der sendes frem og tilbage til og fra din computer. Cookies er hverken spyware eller virus.
Vi skelner mellem, om cookien forsvinder, når du lukker din browser (sessions-cookies), eller om de bliver gemt på din computer (blivende cookies).
Ligeledes skelner vi mellem, om cookien har os/udbyderen som afsender (førsteparts-cookies) eller en af vores partnere som afsender (tredjeparts-cookies).
Du kan i de fleste browsere ændre på indstillingerne for, hvilke cookies der bliver sat på din computer. Vi sætter kun blivende cookies for at kunne gøre din bestillingsoplevelse så god som mulig. Vi bruger de indsamlede oplysninger til viden om adfærd på vores sites.
Sessions-cookies forsvinder, når du forlader vores domæne.
8. Indsigt/tilbagekaldelse/sletning af dine persondata
Jævnfør EU persondataforordningen gælder helt klare regler for hvornår, du kan ønske indsigt i dine personlige data. Alle EU-borgere har ifølge loven altid ”Retten til at blive glemt”.
Ønsker du, at vi sletter ALLE de personlige data, vi måtte have registreret, kontakt os da pr. e-mail: kontor@conrads.dk eller via følgende virksomhedsoplysninger:
Conrads
Søndergade 14 E
7100 Vejle
CVR: 28616376
Email: kontor@conrads.dk
Telefon: 4575720122
Vi gør ligeledes opmærksom på, at vi i fremtiden ikke nødvendigvis kan tilbyde dig at benytte vores bestillingsservice hvis du på ny ikke ønsker at lade dine persondata registrere.
Tidligere versioner af handelsbetingelser
02/03 - 2023 08:4916/02 - 2021 11:0019/03 - 2020 11:4127/10 - 2018 06:58